• Таджикский
  • Руский
  • Английский
Тарбия
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Дар замони шиддатёбии рақобатҳои геосиёсии давлатҳои абарқудрат, густариши терроризму ифротгароӣ, раванду омилҳои манфии гумроҳсозию мағзшўии ҷавонон ба воситаи шабакаҳои иҷтимоӣ ва гироиши онҳо ба ниҳоду созмонҳои гуногуни террористӣ масоили худшиносию худогоҳии миллӣ, бедории маънавӣ, зиракии сиёсӣ ва ватандўстию ватанпарастии ҷавонон дар ҷомеаи кунунии мо аҳамияти муҳиму мубрам касб кардааст.

Пешвои муаззами миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон, ки таблиғҳои фарҳангу забон ва арзишҳои муқаддаси миллӣ аст, ҳамеша дар мулоқоту суханрониҳои худ бо қишрҳои гуногуни ҷомеа доир ба худшиносию ифтихори миллӣ ва бедории маънавию зиракии ҷавонони тоҷик изҳори андеша менамояд.

Оре, дар замони муосир рў овардани зиёиёни миллат ва ҷавонони худогоҳи он ба фарҳангу маънавияти миллӣ, ки яке аз рукнҳои муҳиму бунёдии истиқлолияти давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон аст, онҳоро аз гумроҳию нодонӣ, фирефта шудан ва гаравидан бо ниҳоду созмонҳои террористиву ифротгароӣ эмин нигоҳ медорад.

Дар замони осебпазирию коста шудани арзишҳои динию миллӣ, паст рафтани ахлоқу одоби наврасону ҷавонон нақшу мақом ва нуфузи зиёиён ва, махсусан, устодону омўзгорон, ки ба таълиму тарбия шуғл меварзанд, бисёр бузург аст. Омўзгорони асил бояд масъулияту вазифаи худро дар боло бурдани худшиносию худогоҳӣ, ифтихори миллӣ, зиракии сиёсӣ, бедории маънавӣ ва ватандўстию ватанпарастии ҷавонону наврасони имрўза дарёбанд ва ҳамвора саъю кўшиш намоянд, ки ин қишри ояндасози ҷомеа бофарҳангу маърифатнок ба камол расад.

Наврасону ҷавонони мо агар ватандўстию зиракии сиёсӣ ва худшиносию ифтихори миллӣ дошта бошанд, онҳо ҳаргиз ба ниҳоду созмонҳои террористиву ифротгароӣ ворид намешаванд, ба миллату Ватан хиёнат намекунанд ва барои манфиатҳои бегонагон ҷони худро дар Сурияву Ироқ ва Афғонистон қурбон намекунанд. Чунончӣ, як гурўҳ ҷавонони тоҷик бо далели фирефтаю мағшўӣ шудан ба сайёҳони хориҷӣ дар ноҳияи Данғара ҳамла карданд ва онҳоро ба қатл расониданд. Ҳамчунин, собиқ афсари Кумитаи давлатии амнияти миллӣ Маҳмадалӣ Расулов ба Ватану миллат ва давлати Тоҷикистон хиёнат карда, Кумитаи давлатии амнияти миллӣ ва давлати Тоҷикистонро ба терроризм гунаҳгор кардааст, ки ин сухану гуфтори ватанфурўшу хоин М.Расулов иғвогарию дасисабозӣ ва туҳмату буҳтон аст.

Мо устодону омўзгорон ва ҳамаи зиёиёни кишвар бояд бо амалҳои созандаи худ дар мавриди ҳифзи истиқлолияти давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон, боло бурдани мақому нуфузи кишвар, дастгирию ҷонибдории ташаббусу иқдомҳои бузурги Пешвом муаззами миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва таълиму тарбияи насли ояднасози давлату миллати фарҳангсолори тоҷик саъю кўшиш намоем.

 

Қодирова З.Ҳ.

 

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

 

Дар назди инсоният дарёфти роҳу усулҳои самарабахши мубориза бар зидди терроризм - шакли манфуртарини ифротгароӣ ба миён омадааст. Мубориза алайҳи терроризм дар навъҳои гуногун сурат мегирад. Давлатҳои ҷаҳон роҳҳои зиёди мубориза бо онро пеш мегиранд, то ҳар чи зудтар аз ин падидаи манфур наҷот ёбанд. Ҳоло мубориза бар зидди терроризм дар сатҳ ва шаклҳои гуногун ба амал меояд. Яке аз шаклҳои маъмули он амалиёти мусаллаҳона мебошад. Моддаи 51-уми Оинномаи СММ, ки ба кишварҳо ҳуқуқи худмудофиа медиҳад, имконияти пиёда сохтани амалиёти мусаллаҳонаро бар зидди терроризм муҳайё менамояд. Давлатҳои муқтадир борҳо аз ин ҳолат истифода намудаанд, вале муроде ҳосил нагаштааст. Бомбаборон намудани Триполӣ, ҷанг бар муқобили Усома бини Лодан ва пайравонаш дар Афғонистон аз он шаҳодат медиҳанд. Мақсад аз истифодаи неруҳои мусаллаҳ нобуд сохтани терроризм аст. Аммо, чуноне ки таҷрибаи таърихӣ нишон медиҳад, истифодаи зӯрӣ амали самарабахш нест. Вале зӯрӣ аз рӯи зарурат истифода мегардад.

Муборизаи зидди терроризм бояд мушаххасан ва мақсаднок сурат бигирад ва манфиатҳои умумибашарӣ дар мадди аввал гузошта шаванд. Ин мубориза фақат бо нобуд сохтани ташкилоти террористие ба охир намерасад. Бояд сабабҳо ва заминаҳои мухталифи ташаккулу инкишофи ин падидаи иртиҷоӣ ҳамаҷониба дарк карда шаванд. Ва роҳу воситаҳои беҳтари мубориза дарёфт гарданд. Ба зӯрӣ тавассути зӯрӣ ҷавоб додан чандон самараи хуб намедиҳад. Сиёсати комиле зарур аст, ки манбаъҳои зӯрӣ, фишороварӣ ва маҷбуркуниро рафъ намояд. Симои ҳақиқии ифротиёнро нишон диҳад ва афкори умумро дар шикасти онҳо истифода барад. Яке аз роҳҳои босамари пешгирӣ аз терроризм ва амалҳои террористӣ бедор намудани худшиносӣ, баланд бардоштани зиракӣ ва фарҳанги сиёсии аҳли ҷомеа ба шумор меравад. Сатҳи нокифояи худшиносии миллӣ инсонро фирефтаи иҷрои амалҳои ношоиста мегардонад. Гурӯҳҳои гуногун ва давлатҳои алоҳида маҳз ҳамин нуқтаи заъфи инсонҳоро пайдо карда, онҳоро ба доми худ медароранд.

Иқбол Ҷобиров, узви фаъоли ҲХДТ дар ноҳияи Сино

 

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

 

Вазъи кунунии сиёсии ҷаҳони муосир моро аз таъмини бехатарии давлатҳо нигарон мекунад. Афзоиши суръатноки ҷаҳонишавии манфиатҳо, муттаҳидсозии давлатҳо ва халқҳо дар Аврупо, пайдоиши босуръати шабакаи Интернет, рушди технологияҳо дар илм ва тиб ва дигар соҳаҳо, кашфи фазои коинотӣ, паҳншавии демократия ва озодии сухан дар собиқ давлатҳои Шўравӣ, пайдоиши кишварҳои сарватманд ва рушдёфта, истеҳсолоти зиёди мол ва мавҷудияти маҳсулоти гуногун, аз як тараф пешрафт ва рушди дунё ва ҳақиқатро дар саросари ҷаҳон ва ояндаи зебои инсоният нишон медиҳад, вале аз тарафи дигар, ҷангу низоъҳо, барҳамхурии иттифоқҳои калон ва давлатҳо, нотинҷии ҷомеа, пайдоиши терроризму экстремизм, баландшавии ҷинояткорӣ ва коррупсия, фиреб ва дуздии одамон, муҳоҷирати оммавии халқҳо, камбизоатии аксари аҳолии дунё, пайдоиши бемориҳои нав ва вирусҳо ва ғайраҳо, инъикоси манфии вазъияти ҷории ҷаҳони муосирро тасвир мекунад ва аз амнияти нави дунёи одамон огоҳ мекунад.

Бояд хотиррасон кард, ки баъди пошхўрии Ҳукумати Шўравӣ ва барҳамхўрии зиддияти чандинсола байни Ғарб ва Шарқ, таҳдиди 50- солаи ҷанги ядроӣ, ки ҳамчун таҳдиди анъанавӣ фаҳмида мешуд, дар арсаи сиёсии дунё таҳдидҳои нави ба ном ғайрианъанавӣ пайдо шудаанд. Бисёре аз олимону таҳқиқотчиён, чӣ ватанӣ ва чӣ хориҷӣ, оид ба ин ё он паҳлуҳои гуногуни хатарҳои муосир дар корҳои илмии худ қайд кардаанд. Бештари олимону таҳқиқотчиёни ватанӣ, албатта, дар бораи бехатарию амнияти Ҷумҳурии Тоҷикистон сухану ақидаҳои худро баён кардаанд. Пас, зери мафҳуми таҳдидҳои ғайрианъанавӣ мо чиро метавонем фаҳмид ва ё онҳо чиро ифода мекунанд? Ба андешаи бештари олимон, ҳама он чизе, ки ба соҳибихтиёрии давлат таҳдид мекунад, ҳамчун таҳдидҳои ғайрианъанавӣ фаҳмида мешавад. Ба онҳо ҳам таҳдидҳои калон, ба монанди терроризм, ҷаҳонишавӣ, гармшавии иқлим ва ҳам дигар таҳдидҳои ҳам глобалӣ ва ҳам минтақавӣ, дарунӣ дохил мешаванд. Омўзиши маводҳои гуногун маълум кард, ки ба таҳдидҳои ғайрианъанавӣ дохил мешаванд: ҳама намудҳои терроризм, ба монанди терроризми байналмилалӣ, биологӣ, аграрӣ, экологӣ; ҳама намудҳои фало-катҳои табиӣ, ба монанди фалокатҳои экологӣ, заминларза, обхезиҳо, сунами ва бодҳои азимҷусса, фурўравии кўҳу заминҳо, сел ва лағжишҳо, вайроншавии обу ҳаво, гармшавии иқлим, заҳролудшавии замину об, растаниву ҳайвонот ва фауна; ҳама намуди ҷинояткориҳо, ба монанди ҷиноятҳои трансмиллӣ, ҷиноятҳои иқтисодӣ, рушди коррупсия, ҷиноятҳо ба тариқи Интернет (кибертерроризм); ҳама намуди қочок, ба монанди қочоки маводи мухаддир, яроқу аслиҳа, одамфурўшӣ ва ғайра; ҳама намуди паҳншавии бемориҳо ва вирусҳо, ҳашароту бактерияҳои зараррасон, паҳншавии босуръати бемориҳои сироятӣ, ба монанди вируси норасоии масунияти одам, эбола, газак, табларза, гриппҳои гуногун, ҳам инсонӣ ва ҳам ҳайвоноту парандаҳо, паҳншавии босуръати бемориҳои асабонӣ (психикӣ), дилу ҷоғар, қанд ва саратон ва ғайра; проблемаҳои иҷтимоӣ, ба монанди рушди камбизоатӣ, баландшавии нарху арзиши маҳсулот, тақсимшавии ҷомеа ба табақаҳо, фарқияти манфии байни шаҳрҳои калону деҳоту минтақаҳо, бадшавии саломатии аҳолӣ, сатҳи пасти маориф ва таълим, хизматрасониҳои тиббӣ, ҳифзи иҷтимоии аҳолӣ, муҳоҷирати аҳолӣ, мутахассисони касбӣ ба дигар давлатҳо; проблемаҳои ақидавӣ ва идеологӣ, ба монанди низоандозӣ дар ҷомеа, маҳалгароӣ, шовинизм ва сепаратизм, миллатгароӣ ва фашизм; масъалаҳои энергетикӣ, таъмини аҳолӣ бо барқу сўзишворӣ, баландравии нархи маҳсулотҳои сўзишворӣ, рақобат байни давлатҳо дар масъалаи нафту газ, тақсимоти байнисарҳадии арзишҳои энергетикӣ ва ғайра.

Беҳуда нест, ки оид ба ин ва дигар паҳлуҳои паҳншавии таҳдидҳои гуногуни замони муосир ба соҳибихтиёрии давлатҳо Ҳукумату давлати Тоҷикистон, Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон борҳо дар баромаду конфронсҳои гуногуни байналмилалӣ таъкид карда буданд. Ба он конфронси байналмилалӣ, ки моҳи майи соли ҷорӣ дар ш. Душанбе гузашта буд, шаҳодат медиҳад. Илова бар ин, Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон як қатор қонунҳоро оид ба мубориза бар зидди терроризм ва ифротгароӣ қабул кард. Ҳамин тариқ, 16-уми ноябри соли 1999 Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи мубориза бар зидди терроризм»-ро қабул кард, ки заминаи ҳуқуқӣ ва ташкилии мубориза бар зидди терроризмро дар кишвар муайян намуд. Қонуни мазкур мафҳумҳои асосии терроризм, амалҳои террористӣ, ташкилотҳои террористӣ, фаъолкунандагони бевоситаи муқобили терроризм, инчунин ҳамкории байналмилалӣ дар мубориза бар зидди терроризм ва ғайраро муайян кард.

Инчунин, бо сабаби пайдоиши ҳодисаҳои гуногуни нав ва падидаҳо дар соҳаи амнияти миллӣ, Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи мубориза бар зидди экстремизм»-ро қабул кард. Дар ин Қонун мафҳумҳои асосии экстремизм, фаъолиятҳои экстремистӣ, ташкилотҳои экстремистӣ ва ма-водҳои экстремистӣ муайян карда шуданд. Бояд қайд кард, ки фикри он ки яке аз намудҳои ин таҳдидҳо асосӣ ба ҳисоб меравад, ё аз ҳама хатарнок аст, саҳв аст, чунки ҳамаи таҳдидҳои дар боло зикршуда ба таври муайян аз рўйи характери худ хатарнок ҳисобида мешаванд ва онҳо на танҳо ба як кишвар ва ё давлат, балки метавонанд ба тамоми инсоният таҳдид кунанд. Пеш аз ҳама, бояд мафҳуму амали чунин таҳдидҳоро хуб дарк кард ва омўзиш кард, ки онҳо чӣ гуна ва бо кадом роҳҳо метавонанд ба амнияти давлат таъсир расонанд. Барои мубориза бар зидди чунин хатару таҳдидҳо, албатта, муттаҳидии ҷомеа ва аҳолӣ бо давлат, муттаҳидии давлатҳо байни ҳамдигар, ҳамкорӣ бо созмону ташкилотҳои байналмилалӣ, муттаҳидии мақомоти дахлдори байни давлатҳо заруру муҳим аст. Барои мубориза бар зидди хатарҳои замони муосир ба ақидаи бисёре аз таҳқиқотчиён, ташкил ва ё созмони маркази итилооти махсусе, ки доимо бо масъалаи мазкур сару кор барад, бо итилооту далелҳои тару тоза мақомоту давлат ва аҳолиро таъмин кунад, чунин падидаҳоро зери омўзиш қарор диҳад ва, албатта, ҳамчун маркази итилоотии аз ҷониби давлат ташкилшуда ба ҳисоб равад, бисёр зарур ва муҳим аст. Барои Тоҷикистони ҷавону соҳибистиқлол омўзиши паҳлуҳои гуногуни хатару таҳдидҳои замони муосир, ҳамкорӣ бо созмону ташкилотҳои таҷрибадори байналмилалӣ, бо давлатҳои абарқудрат яке аз масъалаҳои муҳим барои пешгирӣ ва бартараф намудани хатару таҳдидҳои гуногуни ҳам анъанавӣ ва ҳам ғайрианъанавӣ барои таъмини амнияту суботи миллӣ ба ҳисоб рафта, омўзишу таҳқиқи алоҳидаи илмию амалиро талаб мекунад.

Абдулваҳҳоб ШАРИПОВ

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

 

Масъалаи терроризм ва ба ҳаракатҳои ифротӣ рӯ овардани одамон   махсусан,  ҷавонон дар маркази диққати роҳбари мамлакат, бахусус, аз ҷониби Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон қарор гирифтааст. Чунин муносибат дар паёмҳои ҳамасолаи Пешвои миллат ба Маҷлиси Олӣ ба таври амиқ мавриди баррасӣ қарор дода мешавад. Дар шароити ҳозира терроризм ва амалҳои террористӣ ба ҳодиса ва раванди мудҳиштарини ҷомеаи ҷаҳонӣ табдил ёфтаанд. Терроризм ва амалҳои террористӣ батадриҷ меафзоянд. Терроризм ҳамчун ҳаракати иртиҷоӣ хосияти умумӣ пайдо намудааст ва мамлакатҳои гуногунро ба таври саросарӣ фаро гирифтааст. Аз ин ҷост, ки тамоми зуҳуроти экстремизми сиёсӣ   махсусан, шакли радикалию мудҳиштарини он – терроризм ба масъалаи рӯзмараи тадқиқотӣ ва таҳдиди рақами яки ҷаҳон гардидааст.

Таҳлилҳо нишон медиҳанд, ки сабаби асосии гаравидани мардум, махсусан ҷавонон, ба гурӯҳҳои ифротӣ на ҷанбаи моддӣ, балки бештар ҷанбаи маънавӣ дорад. Дар ин доира паст будани маърифати динӣ ҳамчун яке аз сабабҳои асосӣ баромад мекунад. Ҷавононе, ки мубталои андешаҳои радикалӣ ва дониши рӯякии динӣ бо дарки хатои моҳияти он доранд, ки дар заминаи таассуб шакл гирифтааст. Зеро ягон дине вуҷуд надорад, ки дар он арзишҳои волои инсонӣ – сулҳу оштӣ, амният, адолат, сулҳдӯстӣ, хайрхоҳӣ ва ғайра арзишҳои ахлоқӣ вуҷуд надошта бошад ва ё дар ҷои аввал қарор нагирифта бошад. Ҷаҳони муосир бо як қатор таҳдидҳои наве рӯ ба рӯ шудааст, ки амалан мехоҳанд онро аз рӯи мансубияти мардум ба дину мазҳабҳо ва умумиятҳои миллию этникӣ ҷудо намоянд. Ба ҳамагон маълум аст, ки дин неруи бузурги созанда аст ва таблиғу ташвиқ кардани ақоиди экстремистӣ кадом оқибатҳоро метавонад ба миён оварад. Терроризм ба ягон дин алоқаи бевоситае надошта, душмани тамоми халқу миллатҳо, мазҳабу оинҳо ва душмани тамаддуни инсонӣ мебошад. Ин ҳақиқати мусаллам дар шакли хеле равшану ошкоро дар Қуръони маҷид ва Суннати пайғамбар (с) матраҳ гардида, ҳар марди мусалмонро водор кардааст, ки ҳама гуна шакли зӯрӣ ва зӯроварӣ нисбати дигар ҳамҷинсони хеш ва кинаву адоват варзиданро қатъиян манъ мекунад. Бояд қайд кард, ки ҳар як амали манфур аз майнаи манфур бармеояд. Терроризм низ маҳсули ҳамин навъи майнаи инсонист. Он як навъ таҳдидест ба инсоният ё ба ақидаи муҳаққиқи рус Болтунов М. – терроризм нафратест ва ин нафрати инсон ба инсон ва ба башарият мебошад.

Љанбаи дигар паст будани дониши ҳуқуқӣ аст. Аксар вақт ҷавонон ба чунин гурӯҳҳо шомил шуда, рафтори худро боадолатона мешуморанд ва ҳатто тасаввур карда наметавонанд, ки чунин рафтор онҳоро аз кадом ҳуқуқҳо маҳрум мекунад. Таҳлили ҳуқуқии рафтори онҳо нишон медиҳад, ки ин рафтор на адолатпарварона аст, балки ба маҳдуд кардани ҳуқуқу озодиҳои фитрии инсон равона шудааст. Барои пешгирӣ намудани гаравидани ҷавонон ба гурӯҳҳои ифротӣ фаъолиятро дар самти баланд бардоштани сатҳи маърифатнокии онҳо ҷоннок намудан лозим аст. Дар ин замина зарур аст, ки фаҳмиши моҳияти дин аз таассуб тоза карда шуда, моҳияти адолат ва адолатпарварӣ аз мавқеи қонун ва дар заминаи давлати ҳуқуқбунёд ба ҷавонон фаҳмонида шавад.

Иқбол Ҷобиров

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Терроризм ҳамчун ҳодисаи иҷтимоӣ таърихи қадима дорад. Решаҳои он аз ибтидои таърихи ташаккули инсоният маншаъ мегиранд. Аввалин бор оид ба терроризм дар асри I то мелод аз амалиёти террористии гурӯҳи сиёсии яҳудиён – «зелотҳо» ёдовар мешаванд. Террор - истилоҳи лотинӣ буда, калимаҳои ваҳмангези тарсу ҳарос, даҳшат, куштор ва воҳимаро ифода менамояд. Маънои васеъи истилоҳи «террор» - зӯроварии ҷисмонӣ то ба дараҷаи ҷисман маҳв сохтани ҳарифону душманони сиёсии худ мебошад. Террорист дар навбати худ тарафдор, иштирокчӣ ва иҷрокунандаи амалиёти террористӣ мебошад.

Ба қавли худи тарафдорони ҷараёни ифротӣ «терроризм» ин яроқи шахсони заиф мебошад, яъне яроқи онҳоест, ки ба мақсадҳои худ ба таври қонунӣ расида наметавонанд. Аъзои гурӯҳҳои террористӣ аз ҷиҳати баромад ба табақаҳои гуногуни ҷамъият мансуб буда, ҷиҳати мафкуравии ноустувор ва сатҳи пасти дониш доранд. Инчунин сабабу омилҳое ҳастанд, ки барои иҷрои амалиётҳои террористӣ ба онҳо мусоидат менамоянд. Тадқиқотҳои муқоисавии равонии террористӣ нишон медиҳад, ки мафҳуми ягонаи «террористӣ» вуҷуд надорад ва террористро ҳамчун шахси бартаридошта маънидод намудан нодуруст аст. Чунки дар байни онҳо «ормондорон», «нобоварон», «қасосгирон», «қотилон», «тақлидкорон» (аз байни ҷавонон) ва дигар шахсони ба гурӯҳҳои террористӣ ҷалбшудае мебошанд, ки онҳоро барои амалиётҳои террористӣ махсус омода месозанд.
Хислатҳои хоси ҷинояткорӣ ба амалиёти террористӣ даст дошта, ин бераҳмӣ, моҷароҷӯӣ, бо ҳар тарзу услуб аз худ дарак додан, муддати кӯтоҳ бошад ҳам, аз болои дигарон ҳукмрон будан мебошад. Халабони урдуниро зинда даруни панҷара оташ задани ҷинояткорони бераҳм гувоҳи ин гуфтаҳост. Аз ин бармеояд, ки террорист доим дар ҳолати омодабоши муҳофизат аз худ ва ба ҳиссиёти дигарон бе фарқ будан аст.
Тадқиқоти вазъи иҷтимоии террористон нишон медиҳад, ки 25%-и онҳо то синни 14-солагӣ волидайнро аз даст додаанд. Сеякашон бошад, ба ҷавобгарии ҷиноятӣ кашида шуда, қисми зиёди онҳо аз ҷодаи таҳсил, фаъолияти меҳнатӣ ё ҳаёти шахсӣ ноком гаштаанд.
Барои ҷавонон, ки қисмати асосии аъзои гурӯҳи террористиро ташкил медиҳанд, фаъолияти террористӣ масъулияти ҷалбкунанда ва боварӣ ба худ, ҳисси шахси лозима будан ва аз болои бегонагиву танҳоӣ ғолиб омадан мебошад.
Ҳамин тариқ, буҳрони даруна ба ҳаммаслаке, ки мисли ӯ аз ҷамъият зарар дидаю норозист, ба нафрат мубаддал гашта, ба самти муқобил равона мешавад.
Чунин ашхос аз ҳаёт норозӣ буда, ба қадру қимати хеш намерасанд ва аз ҷиҳати иҷтимоӣ инкишоф наёфтаанд. Барои ҳамин ҳам яке аз хислатҳои умумии террористон ниёз ба гурӯҳҳо доштан мебошад.
Яке аз ҷойҳои намоёнро дар фаъолияти террористӣ ин манфиатҳои тамаъкоронаи молии онҳо ишғол менамояд, ки бо ҳадафҳои сиёсӣ рӯйпӯш мешаванд. Ҳадафҳои асосии амалиётҳои террористӣ ҳамеша дар вақташ ошкор намешаванд, чунки сарчашмаҳои ахборотдиҳӣ моҳияти чунин ҳаракатҳои ҷиноятиро пинҳон медоранд. Аъзои одии гурӯҳҳои ҷиноӣ зери таъсири роҳбар ва идеологҳои боқувват то охир сабабҳои ташкили гурӯҳҳои террористӣ ва экстремистӣ, манбаи даромад, мақсадҳои ниҳоии фаъолияти онҳоро дарк карда наметавонанд.
Чӣ хеле ки мебинем, на мазмуну мундариҷа, на ҳадафу иқдомҳо ва на ҳайати иштирокчиён ва роҳбарону муассисони ҳаракатҳои ифротгаро ҳеҷ гоҳ ва дар ҳеҷ давру замон ҷавобгӯи манфиатҳои ҷомеаи инсонӣ набуданд ва нахоҳад монд.
Аз гуфтаҳои боло бармеояд, ки террорист нафарест, ки на ватан ва на миллат дорад. Тавре ки Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар баромадҳои хеш нисбати онҳо таъкид менамояд.

 


Страница 48 из 79
free pokerfree poker

 


 

Полное название: Таджикский государственный педагогический Университет имени  Садриддин Айнӣ

Адрес:, 734003, город Душанбе, проспект Рудаки 121
Телефон: +992(37) 224-13-83

WWW: www.tgpu.tj

E-mail: info@tgpu.tj