• Таджикский
  • Руский
  • Английский
Тарбия
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

22 марти соли 2018 Иҷлосияи 72-юми Маҷмаи умумии Созмони Милали Муттаҳид аз рӯйи ташаббуси навбатии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ба муносибати оғози «Даҳсолаи байналмилалии амал «Об барои рушди устувор, солҳои 2018-2028» чорабиниҳои сатҳи байналмилалӣ дар доираи санаи биступанҷумини баргузории Рӯзи байналмилалии захираҳои об доир гардид. Об яке аз сарчашмаҳои асосии рӯзгори инсоният мебошад ва бе он мавҷудияти ҳаёт дар рӯйи замин ғайриимкон аст. Захираҳои об дар миқёси ҷаҳон хеле зиёд буда, 71%-и масоҳати кураи заминро об ишғол кардааст. Бо вуҷуди ин, инсоният солҳои охир аз нарасидани оби тоза ба мушкилиҳои зиёде рӯ ба рӯ гардидааст ва ин масъала ба яке аз проблемаҳои глобалии ҷаҳони муосир табдил ёфтааст. Мувофиқи маълумоти Созмони Милали Муттаҳид дар айни замон танҳо 1,2 миллиард аҳолии курраи замин аз оби тоза бархӯрдоранд. Зиёда аз 3 миллиард нафар оби ғайрисанитарӣ истеъмол менамоянд. Ҳар сол зиёда аз 5 миллион нафар аз бемориҳои вобаста ба олудагии об вафот мекунанд.

Кишвари мо ҳарчанд дар саргаҳи ташаккулёбии захираҳои оби тоза қарор дорад, аз масъалаи глобалии танқисии оби тоза худро канор гирифта наметавонад, чунки бо вуҷуди доштани сарчашма ва манбаъҳои бузурги оби тоза мо низ бо ин проблема рӯ ба рӯ ҳастем. Ҷомеаи инсонӣ аз замоне, ки ақлу дини худро дастрас намуд, аввалин эътиқоди онҳо эътиқод ба унсурҳои табиат: об, хок, бод ва оташ буд. Исоният аз азал хусусиятҳои хоси ин унсурҳоро фаҳмида, муҳимияти онҳоро барои ҳаёт дарк намуда буд. Бозёфтҳои археологӣ низ аввалин маротиба ташаккулёбии инсоният ва ҳамчун қабила-қабила зиндагонӣ кардани инсонҳоро дар наздикии дарёҳо ва баҳрҳо муайян намудааст. Зеро, ки об манбаи асосии зиндагонии одамони аввалин будааст. Ҳоло бошад, қисмати зиёди инсоният дар бисёр қитъаҳои олам аз норасоии об азият мекашанд, ки ин албатта ба зиёдшавии фавт, бемориҳои сирояткунанда ва ғайра оварда мерасонад, ки ин масъала тамоми мардуми курраи заминро дар ташвиш гузоштааст. Таъмини оби тоза заминаи асосии қонеъ гардонидани талаботҳои асосии зиндагонии инсон, пеш аз ҳама, барои нигоҳ доштани ҳифзи саломатӣ, таъминоти ғизои безарар ва ғайра хеле зарур аст. Бо ибораи дигар, об манбаи ҳаёт ва ҷузъи асосии рушди устувори инсоният аст. Бисёр кишварҳои ҷаҳон, аз ҷумла Осиёи Марказӣ низ солҳои охир гирифтори хушксолӣ ва обхезиҳои зиёди пайдарҳам гардида истодааст. Ҳамаи ин натиҷаи афзоиши эҳтиёҷот ба захираҳои об мебошад, ки ҳаҷми онҳо маҳдуд аст. Дар айни замон баҳру дарёҳо, кӯлҳо ва пиряхҳо, ки сарчашмаи асосии таъминоти об ҳастанд, мисли дигар сарватҳои табиат аз ҷониби одамон бе назардошти оқибатҳои ногувор истифода мешаванд. Аз ҳамин сабаб, масоҳати онҳо торафт маҳдуд мегардад, сифати об коста мегардад, миқдори обе, ки барои зарурати таъминоти инсон лозим аст, сол то сол кам мешавад.

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Вуруди қарни XXI бо фазои гуногун, махсусан воқеоти дар худ фарогирифтааш аз ҷумлаи асрҳои гузашта фарққ карда меистад. Гарчанде падидаҳои ҷойдошта зодаи танҳо ин аср нестанд, аммо дар баробари асри нав ҷомаи навро ба худ гирифтаанд, яъне ҳар як падида шакли муташаккилтару мураккаби зоҳиршавиро пайдо кардааст.

Терроризм низ падидаи нав нест. Нишонаҳои он дар давраҳои пеш мавҷуд буд, аммо дар замони муосир он тарзу усули хосаи худро ба вуҷуд овардааст. Терроризм яке аз он масъалаҳоест, ки диқати ҷаҳониёнро моили худ сохтааст. Он борҳо намояндагони кишварҳои оламро сари мизи гуфтушунид овардаасту ҳадафу самти фаъолияти даҳҳо ташкилоту созмонҳо фарогири ин тамоюл гардидааст, вале ба ҳамаи ин нигоҳ накарда, терроризм ва таъсири он на танҳо сусту заиф мешавад, балки рўз аз рўз рушд намуда, ҷонибдорони зиёде пайдо мекунад. Ҳаррўза амалиёти гуногуни террористӣ дар гўшаҳои олам ва садҳо таркишоту ҳазорон қурбонии  онҳо ва иттилооти фаровони ВАО дар ин хусус далели ин гуфтаҳоянд.

Он як навъ сиёсат, идеология ё амали иборат аз таҳдид, фишороварӣ, зурӣ нисбати шахсони алоҳида, гурўҳи одамон, ҷомеа, ҳокимият, институтҳои ҳокимиятӣ, давлат ва низоми идоракунии он буда, баҳри расидан ба ҳадафҳои сиёсӣ, иқтисодӣ, идеологӣ, геополитикӣ ва имкониятҳои гуногуни тарҳрезишуда равона гардидааст. Ҳоло зиёда аз 200 навъи маънидоднамоии терроризм мавҷуд аст, ки ҳеҷ яке аз он умумиэътирофшуда нест. Дарки падида бошад, аз тавсифи мафҳумии он осон нест. Зеро бо вуҷуди характери бисёрсоҳа доштанаш, боз омили бавуҷудоӣ дар дохили як давлат ва мавқеъ гирифтан дар он, инчунин дар миқёси байналхалқӣ зуҳур карданаш як қатор мушкилиҳоро дар равшаннамоӣ ва дарки худ ба миён овардааст.

Мубориза алайҳи терроризм дар навъҳои гуногун сурат мегирад. Давлатҳои ҷаҳон роҳҳои зиёди мубориза бо онро пеш мегиранд, то ҳар чӣ зудтар аз ин падидаи манфур наҷот ёбанд. Дар муборизаи зидди терроризм миёни мамлакатҳо ҳамоҳангӣ, фаҳмиши ягона ва иттиҳод вуҷуд надорад. Кам нестанд ҳодисаҳое, ки ягон давлат гурўҳҳои ҷудоихоҳӣ дар дохили мамлакати худ амалкунандаро гурўҳҳои террористӣ эълон месозад ва ба муқобили онҳо мубориза мебарад.   Бо рўйдодҳои 11-уми сентябри соли 2001 вазъи сиёсии ҷаҳон ба куллӣ таѓйир ёфт ва масъалаи мубориза бо терроризм дар сатҳи мукаммалтару ҳамаро фарогиранда ба вуҷуд омад. Баъди амалиёти террористии моҳи сентябри соли 2001 дар Аврупо дар бораи терроризми исломӣ сухани зиёд мегўянд, вале ислом ба монанди дигар динҳои чаҳонӣ нисбат ба хушунату зўроварӣ муносибати манфӣ дорад, ислом наметавонад сарчашмаи терроризм бошад.

Солҳои охир дар кишварҳои ИДМ амалҳои мушаххасе баҳри мубориза бо терроризм ва экстремизм сурат мегиранд. Ҳуҷҷатҳои сиёсиву ҳуқуқие қабул мегарданд, ки ба сифати санадҳои меъёриву ҳуқуқӣ шинохта мешаванд. Ҳамкорӣ дар соҳаи низомӣ байни давлатҳои аъзои он вусъат меёбанд. Ҳатто маркази ягонаи муборизаи зидди терроризм ва экстримизм (соли 2000) таъсис дода шудааст, ки он дар асоси аҳдномаи байни кишварҳои ИДМ аз моҳи июни соли 1993 оид ба муборизаи муштараки зидди терроризм фаъолият дорад.

Шўрои сарони давлатҳои ИДМ барномаи мубориза бар зидди терроризм ва шаклҳои дигари зухури экстримизмро пазируфта буданд. Роҳбарони кишварҳои ИДМ дар Ереван қарор доданд, ки нерўҳои муштараки зудамалро дар минтакаи Осиёи Марказӣ ташкил намоянд.  Созмони Ҳамкории Шанхай (ШОС) бошад, Конвенсияи муборизаи зидди терроризм, сепаратизм ва экстримизмро қабул намудааст. Дар замони муосир якчанд роҳҳои мубориза бо терроризм мавҷуданд: ҳуқуқӣ, зўрӣ, дохилӣ ва берунӣ. Роҳҳои ҳуқуқии мубориза дар асоси нишондоди созишномаҳои байналхалқӣ сурат мегирад. Усули зўрӣ, ки он ба азбайнбарии терроризм мусоидат намекунад, баръакс терроризмро ба вуҷуд меорад ва дар натиҷаи гузаронидани амалиёти зидди террористӣ чандин аҳолии осошта низ зарар мебинад.

Ҳоло давлатҳои ҷаҳон дар роҳи мубориза бо терроризм қонуну санадҳои муштарак ва инфродиро таҳия месозанд. Тоҷикистон низ аз доираи он мамлакатҳои гирифтори терроризм ва экстримизм, берун нест. Гурўҳҳои тундраве, ки дар солҳои чанги шаҳрвандӣ ба вуҷуд омада буданд, то имрўз мавҷудияти худро аз даст надода, мавридҳои гуногунро истифода намуда, амалиёти худро ба вуҷуд меоранд, ки ба ин воқеаҳои соли охир дар қисмати шимолу ҷануби мамлакат мисол шуда метавонанд.

Роҳбарияти олии Тоҷикистон дар асоси санадҳои дохиливу байналхалкӣ муборизаи худро нисбат ба терроризм таҳким бахшида, вобаста ба ҳалли ин масоили умдаи рўз тадбирҳои зиёдеро низ руи даст гирифтааст.

Хуршед Абдуев

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Дар сомонаи «Паём нет» 13-уми октябри соли 2018 аз ҷониби Алим Шерзамонов, муовини роҳбари эътилофи ба ном «Паймони миллӣ», якчанд вокунишҳои иғвоангези навбатӣ ба табъ расидааст. Аз таҷрибаи талхи ҷанги шаҳрвандӣ ба ҳар як инсони соҳибақл маълум аст, ки силоҳ дар дасти афроди ҷиноятпеша ба чӣ оварда мерасонад. Ҳадафи давлату ҳукумат гирифтани роҳи хунрезӣ ва ҷинояткорӣ мебошад. Халъи силоҳ намудани ҷинояткорон ягона роҳи раҳоӣ дар он рӯзҳои мудҳиш буд ва хоҳад монд. Алим Шерзамонов қайд мекунад, ки расонаҳо ва шабакаҳои иҷтимоӣ хабарҳои бардурӯғ пахш мекунанд. Мардуми бонанг хуб медонанд, ки дар солҳои ҷанги шаҳрвандӣ як идда ҷиноятпешагон вазъиятро то кадом дараҷа  муташанниҷ намуда буданд. Бояд бигӯем, ки Алим Шерзамонов худ дар гузашта узви ҳизби коммунист буда, баъдан аъзои ҳизби сотсиал-демократ гардид. Дар ин ҳизб худро ҷонишини роҳбар эълон намуда буд, ки аз тарафи роҳбарияти ин ҳизб инкор карда шуд. Имрӯз бошад, боз худро муовини кадом як ташкилоти «Паймони мили» эълон карда истодааст. Ӯ  худ ягон мавқеи аниқу дақиқ надорад. Дар шаҳри Варшава ҳамеша дар паҳлӯи М. Кабирӣ буд. Шерзамонов ва дигар афроди ба мисли ӯ аз ҷониби хоҷагони хориҷиаш маблағгузорӣ мешаванд, мехоҳанд дар мамлакати тинҷу ороми Тоҷикистон фитна ва иғвоҳо ангезанд. Аммо ӯ хатои бузург мекунад. Ҷомеаи Тоҷикистон имрӯз афкору ақидаҳои устувор дорад ва ба иғвоҳои кабириҳо ва шерзамоновҳо дода нахоҳад шуд. Ӯ дар мусоҳибааш бо «Паём нет» чоплусона собиқ ҳизби наҳзати исломро сафед карданӣ мешавад. Ҳол он ки он чизе аён аст, ҳоҷат ба баён нест.

Ҳамчунин хабарнигори иғвоангези «Паём нет» дар мусоҳиба чунин тааҷҷуб мекунад, ки агар саркардагони гурӯҳҳои ҷиноӣ силоҳҳояшонро насупоранд, чӣ хоҳад шудҳ Чӣ ҳам мешудҳ Албатта, мо аминем, ки мақомоти қудратии давлатӣ ва ҳукумат, бо ҳар роҳе бошад, силоҳро аз дасти ҷиноятпешагон мегиранд, аммо мусолиҳа ва гузашт ин беҳтарин кор аст.

Ашхосе, ки дастовардҳои дар даврони Истиқлолият бадастовардаи тоҷикистониёнро нодида мегиранд, кӯр хоҳанд шуд. Ба ин дастовардҳои мо дигар кишварҳо бо ҳавас менигаранду аҳсант мегӯянд. Ва фақат нотавонбинон ба ин комёбиҳо бо назари танги муғризона нигоҳ карда, мехоҳанд ҷомеаи амну босуботи моро ба ҷангу хун кашанд, аммо як чизро бояд дар хотир дошт, ки тафриқаандозон хоҳу нохоҳ бар ивази кирдори худ ҷазои сазовор хоҳанд гирифт.

 

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Инсон аз аввали мавҷудияташ аввал макони худ Ватанашро ободу ҳифз кардаву баъд ба хотири ободиву рушди Ватан рўй ба сўйи дин ва арзишҳои маънавию ахлоқии он овардааст. Дар мафкураи ҳар ҷавон бояд ин андеша мақоми аввалро дошта бошад, ки «Беватан аз дин ва аз мазҳаби худ ҷудо аст!» Ҳуввияти миллӣ, эҳсоси ватандўстӣ, худшиносию худогоҳӣ, дўст доштани модар-ватан, эҳтироми падар, азиз доштани бародар ва хоҳар, огаҳ будан аз арзишҳои миллӣ, доштани ахлоқӣ ҳамидаи инсонӣ арзишҳои муқаддасе мебошанд, ки бояд дар ниҳоди ҳар фард аз ибтидо парварида шаванд. Ин арзишҳо метавонанд инсонро аз гароиш ба гуруҳҳои динии ифротгаро, иртиҷоию экстремистӣ ва терористӣ ва ё хиёнат ба ватан-модар нигоҳ дорад.

Президенти Тоҷикистон мўҳтарам Эмомалӣ Раҳмон аввалин нафаре ҳастанд, ки дар суханрониҳо ва китобҳои арзишманди дарсҳои худшиносию худогоҳии миллӣ ва ватандўстиро дар осори арзишманди худ ба тоҷикону ҷаҳониён баён намудааст. Ҳар ҷавони худшиносу худогоҳ бояд дарк намояд, ки бо ҷаҳду талошҳои Президенти Тоҷикистон, ки миллати тоҷик баъди ҳазосолаҳо ба таъриху фарҳанги милливу динии худ рў овард ва дар як фосилаи кўтоҳи таърихӣ даҳҳо чорабиниҳои фарҳангии сатҳи байналмилалӣ аз ҷумла ташкилу гузаронидани ҳамоишҳои бузурги байналмилаллӣ-бузугрдошти поягузори фарҳкнгу фиқҳи исломӣ Имоми Аъзам, гиромидошти нобиғаи башардусти олам ва орифи тавоно Мавлоно Ҷалолуддини Балхӣ дар Тоҷикистон баргузор гардид

Маънову мазмуни ҳадиси Паёмбари ислом «Муҳаббат ба Ватан аз гўшаи имон аст», ки мақбули хосу оми  миллати мо гардидааст волотарин дарси ватандўстист барои ҳар фарди бошуур аст. Ё басандааст даъватҳои саршор аз меҳру муҳаббат ба ватану миллат барои ба даст овардани соҳибистиқлолӣ ва ҳифзи он, ки дар «Шоҳнома»-и безоволи Фирдавсӣ зикр ёфтаанд, ёдовар шавем. Пётр Столипин рушанфикир ва ислоҳталаби асри Х1Х менигорад, ки «Халқе, ки дорои рўҳия ва худогоҳии миллӣ нест, поруеро мемонад, ки дар он решаи миллаи дигар сабз хоҳад шуд».

Рушантарин амалҳои анҷом додаи гуруҳҳои ифротӣ ва терористӣ ба қатл расонидани модар ва куштори кудакони маъсум, инфиҷор додани анбуҳи зиёди одамон дар ҷойҳои ҷамъиятӣ, дар дохили панҷара зинда оташ задани муваффақтарин фардҳои соҳаҳои мухталиф ҳаёти ҷомеаи инсонӣ ва аз ҳама бадтар инфиҷор додани барҷастатарин нобиғаҳои олами сиёсат ва чеҳраҳои сиёсии втандўст, ки барои озодии миллӣ, истиқлолияти давлатӣ, таъмини сартосарии миллати худ пайваста талош намуданд дар мисоли асилзодаи тоҷик, қаҳрамони миллии Афғонистон Аҳмадшоҳи Масъуд, тоҷикзодаи асил-сиёсатмадори сатҳи байналмилалӣ собиќ Президенти Ҷумҳурии исломии Афғонистон Бурҳониддин Раббонӣ ва тавонотарин бонуи сиёсат сарвазири Ҷумҳурии исломии Покистон Беназир Буҳутто кори дасти ин тоифаи манфуртани террористон мебошад. Ҳувайдост, ки бо ин ҳама рафтори ваҳшиёна худро пайравони асили дини Ислом медонанд.

Пас бо кадом ақл, хирад, фаҳмиш, идрок ва эҳсоси арзишҳои инсонӣ ин тоифа ва гуруҳҳои ифротӣ, иртиҷоӣ ва ҷараёну равияҳои ғайриҳанафиро метавон бовар кард. Ва ё худ дидаву дониста дар масири гумроҳӣ ва гумномӣ гом бардошт.

Дунё самари маърифати инсон аст…

 
Хабарҳо - Тарбия
There are no translations available.

Ба соҳибистиқлолии кишвари азизамон 27 сол пур шуд, ки дар назди таърих ҳукми як лаҳзаро дорад. Аммо дар ҳамин давраи кӯтоҳи таърихӣ дар Тоҷикистон корҳои бузурге ба анҷом расонида шуданд, ки дар давоми зиёда аз 70 соли мавҷудияти Иттиҳоди Шӯравӣ амалӣ нагардида буданд.

Мутаассифона ҷоҳилоне ҳастанд, мехоҳанд мақсадҳои разилонаи худро дар роҳи доғдор сохтани фазои ороми кишвар бо роҳи тафриқаангезӣ амалӣ созанд ва ҳар ободиву пешрафт ба чашми онҳо чун хор мехалад ва ба гуфте айшашонро талху хобашонро ҳаром месозад. Онҳо собиқ раис ва як гурӯҳ фаъолону аъзои ташкилоти террористию экстремистии мамнуъ дар Тоҷикистон - Ҳизби наҳзати ислом, пайравони дигар ҳизбу ҳаракатҳои ифротгаро мебошанд, ки баъди шикаст хӯрдан дар рақобати сиёсӣ ва ба ниятҳои нопокашон нарасидан аз Ватан фирор намуда, дар кишварҳои хориҷӣ паноҳ бурдаанд. Аз ҷумла собиқ раиси ТТЭ Ҳизби наҳзат Муҳиддин Кабирӣ ва дигар ҳаммаслаконаш бо дастгирии хоҷагонашон дар хориҷа амалҳои разилонаю хоинонаашонро давом дода истодаанд ва мақсаду мароми ягонаашон ноором сохтани вазъият дар Тоҷикистон, халалдор сохтани раванди пешрафту инкишоф, ба кӯи гумроҳӣ бурдани мардум, ташкили табаддулот ва бо ҳар роҳу васила бадном намудани Ҳукумати қонунии кишвар аст. Маҳз бо ҳамин нияту нақшаҳои разилона онҳо муроҷиатномаҳо қабул менамоянд, дар васоити ахбори омма ҳар гуна изҳорот пахш мекунанд, намоишҳо ороста, аз поймол шудани ҳуқуқи инсон ва арзишҳои исломӣ дар Тоҷикистон ба ташкилоти ҷамъиятию созмонҳои байналмилалӣ гузориш медиҳанд. Ҳатто дар хусуси таъсис додани ҳизбу ҳаракатҳои нав аз ҳисоби бадхоҳони миллат ва мухолифини дар хориҷа фирорибудаи Ҳукумати кунунӣ овозаҳо паҳн мекунанд ва даъватҳояшон ба хунрезиву ҷанг рӯирост садо медиҳад.

Имрӯз Муҳиддин Кабирӣ, Саидюнус Бурҳонов (мулаққаб ба «Истаравшанӣ»), Шамсиддин Саидов, Абдуманнон Шералиев, Муҳаммадҷон Fайратов (мулаққаб ба «Муҳаммад –таке», «Кабуд» ва «Абдураҳмон»), Умед Исоев, Шоиста Мамадшеховаю фарзандонаш Бегзод ва Ҷавоҳир Ӯриновҳо, ки зодагони минтақаҳои гуногуни Тоҷикистонанд ва даҳҳо нафар миллату ватанфурӯшон, ки замоне аъзои фаъоли ин ташкилоти террористию экстремистӣ буданду баъзеашон ҳатто мазҳаби худро иваз намудаанд, мехоҳанд, ки боз ҳамон рӯзҳои сиёҳ такрор шаванд.

ТТЭ Ҳизби наҳзат дар асоси далелҳои мӯътамаду асоснок, баъди бо нокомӣ анҷом ёфтани табаддулоти наҳзатиён таҳти сарварии муовини Вазири мудофиаи Тоҷикистон ва аъзои фаъоли ҳамин ҳизб генерал А. Назарзода аз ҷониби Прокуратураи генералии Ҷумҳурии Тоҷикистон мамнуъ эълон ва ба рӯйхати гурӯҳҳои террористӣ дохил шуд. Ба истиснои чанд нафар аз ҳайати роҳбарии дар ин табаддулот дастдоштаи ҳизб аз ҷониби мақомоти ҳифзи ҳуқуқ ва сохторҳои амниятии кишвар нисбати ягон нафар аъзои қатории ҳизб, ки хатои худро фаҳмида, бо амри дилу виҷдон сафҳои онро тарк намуданд, чораи интизомӣ ё маъмурию ҳуқуқӣ андешида нашудааст, то боиси нигаронӣ бошад. Онҳо имрӯз чун аъзои комилҳуқуқи ҷомеа озодона кору зиндагӣ доранд. Ва он ҳама даъвоҳо дар бораи таъқибу боздошт ё шиканҷаи собиқ аъзои ТТЭ ҲНИТ, ки ватанфурӯшон паҳн мекунанд, беасосанд.

Имрӯз дар симои Кабирию пайравонаш боз як зумра сиёҳкорон, ватанфурӯшон, бадхоҳон ва душманони сулҳу ваҳдати сартосарии мо мехоҳанд аз рӯи ҳамон сенарияи куҳна амал намуда, ҳаёти осоиштаи моро халалдор намоянд. Камбудию норасоиҳои ҷузъие, ки дар зиндагии аҳли ҷомеа ҷой доранд, байрақи дасти онҳост. Шахси ноогоҳ дар ибтидо гумон мекунад, ки мақсад аз даъвату муроҷиатҳои ин тоифа бартараф намудани мушкилоту муаммоҳои рӯзгори халқ ва ислоҳи вазъияти ҷойдошта аст. Лекин таҳлилҳо нишон медиҳанд, ки чунин «ташаббусҳо» танҳо обро лой кардану моҳӣ доштан мебошад. Агар зиндагиномаашонро таҳлил намоед, ба хубӣ аён мешавад, ки худи ин нафарони «дилсӯзи халқу Ватан» дар асл барои ободии диёр ва ба зиндагии шоиста расидани мардум коре накардаанд. То имрӯз касе аз онҳо манфиате надидааст.

Ҷавонони Донишгоҳи давлатии Хуҷанд ба номи академик Бобоҷон Ғафуров рафторҳои хоинона ва ватанфурӯшонаи Муҳиддин Кабирӣ ва пайравону ҳаммаслаконашро сахт маҳкум намуда, чун тамоми сокинони Ватанамон намегузорем, ки онҳо нақшаву ниятҳои нопокашонро амалӣ созанд. Бо муттаҳидӣ дар атрофи Пешвои муаззами миллат даст ба дасти ҳамдигар дода, баҳри ҳифзи арзишҳои миллӣ, тарғиби ғояҳои истиқлолияти миллӣ, таърих ва фарҳанги куҳани аҷдодӣ собитқадамона камари ҳиммат мебандем.

 


Страница 50 из 79
free pokerfree poker

 


 

Полное название: Таджикский государственный педагогический Университет имени  Садриддин Айнӣ

Адрес:, 734003, город Душанбе, проспект Рудаки 121
Телефон: +992(37) 224-13-83

WWW: www.tgpu.tj

E-mail: info@tgpu.tj